Astetta rankempi ulkotreeni - kokeile sinäkin!

Tämän treenivinkin löysin vahingossa Fit- lehden verkkosivuilta ja se heti innosti testaamaan toimivuuttaan ulkotreenien muodossa. Ihan alkuun voin kertoa, että en sen syvällisemmin tutustunut treenin sisältöön ennen kuin lähdin sitä kaverini kanssa toteuttamaan. Toteutushan osui tietenkin pyörälenkin keskelle eli lämmittelyä oli 19,5 km poljentaa pohjalla. 

Nimitreenin (tai sanatreenin) idea on tämä:
- Muodosta oma, yksilöllinen treeni etunimesi, toisen nimesi ja sukunimesi kirjaimista.  
- Toki voit muodostaa treenin myös sanoista (esim. maanantai, huhtikuu, aurinko).


Meidän treeni toteutettiin molempien etunimistä ja liikkeitä tehtiin kahden parin sarjoissa kolme kierrosta. Oli aivan kamalan rankka treeni. Rankkuuden treenistä teki se, että kyykkyhyppyjä tuli treeniin molempien nimistä ja niitähän oli sitten. Oksennus meinasi nousta kurkkuun ja totaalinen hyytyminen oli lähellä. Yritin lunssia liikkeissä, mutta kaveri tsemppasi niiden toteutuksessa. 

Polar m430 urheilukellon mukaan treenin teho oli seuraavanlainen:
Kesto 28 min
Kalorit 226 kcal
Rasvan osuus kaloreista 19 %
Keskisyke 147/ max 169
Harjoituskuormitus kohtalainen 7h
Kovatehoinen ja maksimiharjoitus 

Suosittelen testaamaan tätä treenimuotoa. On aika tehokas ja sitä on helppo muokata nimien ja sanojen mukaan. Tärkeää on ettei katso ennakkoon mitä liikkeitä mikäkin kirjain tarjoaa. 

Kommentit

Suositut tekstit:

Rehellinen ruokapäiväkirja - jotain pitäis tehdä

Valmiit mansikkaiset proteiinijuomat testissä

Ruokapäiväkirja, ravitsemus- ja ravintovalmennus kurssin aloitus